Nekem a "marketing"-ről mindig a "markecolás" szó ugrik be, amikor kétes alakok elveszik az elkábított áldozat összes pénzét. Ennek mai modern, "turbó" változata, amikor előbb még HITELT is vetetnek fel vele, hogy még jobban kifoszthassák... (Persze itt most éppen nem a marketingesek, hanem az őket megbízó politikusok általi kifosztásunkra gondolok.)
A politikáról külön posztot lehetne írni (igen durva "marketing" fogás, ahogy lebeszélnek minket a politizálásról - pont maguk a politikusok!). A "politikai marketing"-ről meg József Attila szavai jutnak eszembe: "neve - ha van - csak áruvédjegy, mint akármely mosóporé" - bár ő ezt a "más költők"-ről írta, de ugyanúgy IDE is illik a "más politikusok"-ra is (szintén külön téma:).
A drága market-ingesek fordították le/ki a KÖZ eme régi jó mondását is:
"A jó bornak nem kell cégér" (41.400 találat:) épp az ellenkezőjére mindössze egy szó lecserélésével erre: "A jó bornak IS kell cégér" (csak 14.600 találat!:))).
Nos, olybá tűnik, hogy mégse a "cégérgyáros" marketingeseknek áll a világ(háló).
Ám tegyünk csak egy próbát még azért a "14.600"-ért is! "Véletlenül" épp tegnap jelent meg egy szakmai blogon egy poszt: "Hangsúlyozzuk az előnyeinket!" címmel, amely pont rímel a "cégért a jó bornak is" gondolatra - elvégre ezt is marketinges írta...
(IDE kicsit "testreszabtam" ezt az "...inget", de amott elolvasható az eredeti is)
Mire gondol ha valaki az oldaladra látogat?
Ilyet már láttam vagy százat! vagy Hú, ez kell nekem!
De mi kell ahhoz, hogy a második kategóriába kerüljünk? Sok minden. Például:
Hangsúlyozzuk az előnyeinket!
Na, eddig nem mondtam nagy bölcsességet. (bár sokan mégis megfeledkeznek erről) De a siker - itt is - a részleteken múlik. Milyen előnyöket hangsúlyozzunk:
Megbízhatóság? - Szakértelem? - Minőség?
Bullshit! Mindenki ezt mondja magáról!
Igazi előnyök kellenek. Én leginkább a "Miért engem?" típusú megközelítést javaslom. Ilyenkor azt kérem az ügyfelemtől, hogy valóban gondolkodjon el, hogy miért érdemes őt választani. Nem is olyan egyszerű a válasz. Hosszabb-rövidebb gondolkodás után jönnek a sablonos válaszok. Újabb kérdés: akkor kérlek mondj olyan előnyöket, amik miatt jobb vagy a konkurenciádnál! Tényleg jobb!
(...)
Olyan előnyt kell biztosítani ami valóban hasznos, és lehetőleg egyedi. Természetesen előny lehet [[ a "konzultáció" lehetősége vagy a "részvétel" a jelölésben és a választáson ]] stb., de csak akkor ha ez nem elvárás a piacon. Ha mindenki adja, akkor ez már nem előny. De én azt javaslom, hogy nem elsősorban árkedvezmény irányában érdemes gondolkodni.
A legegyszerűbb az, ha megkérdezzük az ügyfeleinket, hogy mi jelentene számukra igazi előnyt. Meglepően sok és új információt fognak mondani!
Rendben, akkor hát kérdezzük meg őket:
Kedves "Feleink"!
Számotokra mi jelentene igazi előnyt?
Vagyis Ti milyen előnyért választanátok az IDE vázolt "közvetített közvetlen demokráciát"?
Elsőnek hadd válaszoljak rá jómagam - mint "1. szóló" ;-)
FRISS:
Üdvözöllek a Marketingiskolában!Meggyőződésem, hogy nagyon jó döntést hoztál, amikor úgy döntöttél, hogy befektetsz a Marketingiskolába.
Rengeteget dolgoztunk azon, hogy olyan teljes, használható és készpénzre váltható tudást kapjál, ami alkalmas arra, hogy egyszer és mindenkorra megoldja a marketing problémáidat.
De ennek mi csak a lehetőségét tudjuk megteremteni. A tudást, és főleg a gyakorlati alkalmazást nem lehet megvenni.
A befektetésed a Marketingiskolába akkor fog megtérülni, ha rendszeresen elég időt szánsz rá, hogy ne csak megtanuld, hanem használd is az itt található tudást.
Mindent megtettünk azért, hogy megteremtsük a sikered lehetőségét.
Most Rajtad a sor, hogy a tevékeny részvételeddel és munkáddal ezt a lehetőséget igazi sikerre váltsd.
Vágjunk bele!
Jó lesz ez nekem? :(