e-Képviselő

E-képviselő ma még nincsen sehol a világon. Ez az újfajta képviselő arra vállalkozik, hogy a Parlamentbe kerülve nem egy pártnak engedelmeskedik, és nem is a saját feje szerint dönt, hanem kizárólag választóinak utasításait követi.

Hogyan képes ezt a vállalását teljesíteni?
Úgy, hogy létrehoz egy internetes felületet, ahol a választók folyamatosan nyomon követhetik, hogy milyen kérdésekről kell dönteni a Parlamentben. Ezekről az ügyekről mind-mind szavazhatnak, ha akarnak, és az e-képviselő a többségi döntést viszi tovább az Országgyűlésbe. Valójában választóinak hangján szól, amikor felszólal a Parlamentben, és választónak meghosszabbított keze, amikor szavazógombot nyom. A honlapon önkéntes szakértők is segítik munkáját, akik „lefordítják” közérthető nyelvre a bonyolultabb szakkérdéseket.

Az e-képviselő választóinak kérésére kérdéseket intézhet miniszterekhez, interpellálhat, de akár törvényeket is beterjeszthet.

Az e-képviselő működésével bebizonyítja, hogy nem csak négyévenként lehet fontos a választók álláspontja és akarata.

Az Ön e-képviselője:

Bognár Attila  
független jelölt

(Életrajzom ide kattintva olvasható.)

SZAVAZÁS

CSAK a Hajdú-Bihar 6.sz. EVK választóinak: Szavazás.
(új ablakban nyílik meg)

Namiújság...

  • Főn-x: "Mire jó az IDE? "Nem való koalíciós partnernek, hiszen a képviselőit a választóik utasítják, és a választókat ugye nem lehet "lefizetni"... (2012.03.24. 22:08) Ki, mit tud - velünk kezdeni
  • 1.szóló: Csak Önökön múlik, hogy ott lesz-e a VÁLASZTÓK jelöltje is a szavazólapon a PÁRTOK jelöltjei mellett! (2011.04.29. 08:45) Ha "most vasárnap" lenne a választás...
  • 1.szóló: 3 fontos info: cédula kitöltési MINTA - egyéb e-képviselőkről - rólam. (2011.04.29. 08:41) Ajánlott levél
  • NessieGraf (törölt): Javaslom: Ha munkamániások, ne fogják vissza magukat. De aki állami fizetésben részesülő képviselő az másutt csak társadalmi munkában dolg... (2011.04.28. 02:16) Pár szó a választékról...
  • 1.szóló: Kinek-kinek szíve joga az egyedi védekezés: - postaláda nyílásának bedeszkázása, - telefon kihúzása/kikapcsolása - spamszűrés alkalmazása.... (2011.04.27. 08:19) Szpem vagy sem a kampánylevél?
  • 1.szóló: Egy kedves reakció,s a hivatalosan nevesített viszontválaszom: edemokracia.magyarorszag.hu/forum/posts/preList/156613.page (2011.04.19. 18:36) Időközi parlamenti választás 1.
  • 1.szóló: Nos, a lényeg az, hogy egy-egy eldöntendő típusú kérdésre az a "minden választópolgár" is csupán KETTŐ féle választ adhat! Ami az én szám... (2011.04.07. 02:00) Időközi1 (csak másolat!)

Címkék

5% (1) 750 (2) ajánlás (4) ajánlószelvény minta (1) általános kommentezés helye (1) anyagi (5) arányos (3) baloldal (1) betartás (1) bizalom (2) cédula (2) cégér (1) centrum (2) cikkek rólunk (1) csomag (1) cv (1) demokrácia (5) demokraták (2) demokratikus (2) egész (1) egyéni képviselő (4) egylete (2) életrajzom (1) életutam (2) ellenőrzés (3) ellenzékben (1) előválasztás (1) ember (1) esemény (2) facebook (1) független (1) garancia (2) geréb ágnes (1) gyűjtő (1) hiteles (1) honnan hogyan (3) ide (11) időközi (3) időközi választás (1) illegális (3) indítvány (1) internetes demokrácia (2) interpelláció (1) iwiw (1) jobboldal (1) juddin (1) kampány (4) kampányjáték (1) képviselet (4) képviselő (2) kérdések (2) kérdések javaslatok (2) kétfarkú (1) kinek jó (2) kisebbik rossz (3) kis párt (1) kitöltési minta (1) kívülről (1) költségek (2) kompenzáció (1) kormányon (1) kormányzás (2) kötött mandátum (1) közvetített (3) közvetített demokrácia (1) közvetlen (4) közvetlen demokrácia (3) kreatív (6) kritikus tömeg (5) különleges (1) kulturális (2) kulturális kreatívok (3) küszöb (4) lehetőség (5) lista (2) magamról (1) marketing (1) megfelelő (1) minta (1) mire jó (2) mosópor (1) nép (1) netminiszterelnök (1) oda (2) otthonszülők (1) parlamenti (5) párt (6) pénz (2) pluralista (1) politikai (1) politikus (1) preferenciák (1) program (4) rész (2) részvételi demokrácia (4) rólam (2) szakértői kormány (1) szándéknyilatkozat (1) szavazás (4) szavazóprogram (2) szivárvány (1) szólok (2) témajavaslatok (1) téma nélküli (1) törvényi keretek (1) válasz (3) választás (7) választási (7) választék (2) valódi (1) változás (3) véleményező (2) video archivum (1) Cím.keszi.vár.vány

Naptartó

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

NEM szavazóknak:

Egy, mindenkiért...

2010.11.16. 20:14 1.szóló

"... elég sokat megteszek én is (...) de csak nem reménykedek abban, hogy egy országnyi embernek tudnék nyújtani valamit." - (F. Iván)

Jó felvetés, - köszönet érte - megér egy külön elmélkedést!

Nos, jómagam sem ekkorában gondolkodom, "mindössze" 2-3 millió ember számára kínálok egy beleszólási lehetőséget az érdekeik érvényesítéséhez. A többi a pártok bűvkörében él, és egy jó darabig még ott is marad - nem fárasztom magam velük, túl sok energiába kerülnének...

Hogy miért pont én lehetek az, aki "tudnék nyújtani valamit" ennyi embernek?
Talán azért, mert egy naiv IDEalista vagyok...
Ugyanakkor elég kreatív vagyok ahhoz, hogy új dolgokat találjak ki,
elég sok dologhoz értek ahhoz, hogy legyen miből építkeznem,
de semmihez sem annyira mélyen, hogy az megkösse a fantáziámat.

Gimiben matek tagozatra jártam, de a matek és a fizika mellett történelemből is 5-ösre érettségiztem... Suli mellett volt szerencsém a Művház "Ifjú Szociológus Kör"-ébe járni, majd még (államigazgatási:) főiskolásként is vissza-vissza járni oda... Emellett még basszusgitároztam is (+éneklés, szövegírás, szerelés-barkácsolás;) A számítógép ekkor még csak játék volt (C=64;).
Az iskolák után pár évig a fővárosban maradtam, ahol a BKV villamos üzletágánál töltöttem be vezető pozíciót. Az ezt követő 10 évben a TB (ma EB+NyB:)  gyöngyösi kirendeltségének jogi képviselője lettem, hetente jártam bírósági tárgyalásokra, mint "alperes". Emellett csatolt munkakörként még "rendszergazda" is lettem. Miután ott nem engedtek ebbe az irányba váltani, így leléptem, és pár évig magánvállalkoztam, majd egy honvéd-üdülő rendszergazdája lettem (OKJ, ECDL).

(Az életem legutóbbi 7 éve egyébként ott van a mo.hu fórumába írt 7700 hozzászólásomban - amelyekből jobban meg lehet engem ismerni, mint ha a szomszédaimat kérdezgetnék rólam.)

A politika kb. 93-tól kezdett komolyabban érdekelni, az első saját pártom: "lasztási Laza Szerveződés" (1994-) a második pedig az IDE (2004-10). Ezeket elsősorban azért alapítottam, mert JOGOM volt hozzá, és én élni akartam a jogaimmal... Másodsorban felháborított, hogy a függetlenek hiába is érnének el közösen 5%-ot, - ha NINCS egy pártjuk, akkor NEM juthatnak be listás helyekre. Erre a problámára VÁLASZul akartam segíteni én, mint naív IDEalista...
A volt jogi gyakorlatomból adódóan tűrhetően (sőt, átlagon felül:) eligazodom a §-ok útvesztőiben. A választójog ráadásul meglehetősen gubancosra is sikeredett. Ezen felül 2006-ba elvégeztem egy gyorstalpaló politikusképző kurzust is...
A 2010-es választáson kipróbáltunk a gyakorlatban egy addig soha, senki által nem használt - és épp ezért nem is tiltott! - megoldást: az IDE egy-egy EVK-ban 2-3 saját jelöltet is állított volna... (meg tudom magyarázni, hogy mi is lenne ennek az értelme:) bár végül egy sem sikerült, ám egyiket sem emiatt utasították el...
Nos, ezek után "a nemzeti ügyek kormánya" szépen belevette a Vjtv. általa tervezett módosításába ezen módszerünk határozott tilalmát! (-de igazán nem kellett volna ezzel fáradniuk a "kedvünkért")

Összegezve tehát: - vannak (még) jogaink és lehetőségeink, meddő siránkozás vagy passzív sültgalamb-várás  helyett ezeket kellene ismernünk, és élnünk is velük!
(-ennek felismertetésében és használatában tudnék én segíteni:)
A választójogunk érvényesítésének jócskán vannak számbeli követelményei, ezekről is pontosan tudni kell, hogy teljesíthessük is őket. Lehet pl. szidni az 5%-os küszöböt, de azt is látni kell, hogy még ennek az ereje is nagyon kevés - csak egyensúlyi helyzetben lehet "mérleg nyelve" hatása - egyébként meg emellett is bejuthatna elméletileg akár még 19(!) párt is:). Az IDEális szerintem egy kiegyensúlyozott, "3 oldalú" parlament, amelyben a jobb és bal oldal váltogatását egy "semleges" 3. erő segíthetné (-mindegyikük 30-40% közötti képviselői létszámmal:). Ehhez vezető "kedvcsinálónak" elsőre megtenné az 5-10% is...

Az IDE 5 éves története alatt én felvázoltam az IDEámat, kiraktam egy honlapja 2005-től, és naiv IDEalistaként vártam, mint pók a (világ)hálójában, hogy majd csak IDEtalálnak a hasonszőrűek... (hisz ugye "jó bornak nem kell cégér";)
2009-re már jött is pár lelkes -és médiás- emberke, akikkel megcsinálhattuk az EP-projektünket (ennek média-viszhangja itt -külön ablakban:). Ám az igencsak szerény eredményt nem első lépésnek fogták fel egy hosszú és fárasztó úton, hanem az egész csődjének - és feladták. A 2010-es választásunk még ehhez képest is jóval gyengébbre sikeredett...
 Valamit nyilván rosszul csinálok, de nem tudom és nem is akarom ennél "profibb" módon. Viszont nem tudom tétlenül nézni ezt az egész "népuralmista" cirkuszt - így hát felkelek, és kezdem újra...

(- most épp a FB-on... ahol mellesleg 3 nap alatt majd' 60e tag mozdult rá egy IDE'tlen jópofa profilkép-csere-akcióra... bezzeg IDE mihozzánk már csak alig páran találnak el... :( - de én nem adom fel, míg ... :)

1 komment

Címkék: magamról ember rólam bizalom cv szólok életutam

A bejegyzés trackback címe:

https://ide-ide.blog.hu/api/trackback/id/tr232448537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.03.26. 18:03:27

Hát pedig isteni ötlet... jobb, mint a cserépszavazás... és igazán menő, XXI. századi technológia, mellesleg épp azt kínálod, amire a szavazással meg nem hülyíthető nagy többség vár... és vár... és íme! Most meg az ölébe huppant...
Hurrá! Viszem az ötletet világgá kürtölni (ha az a kettő - három nálam járó emberke is tovább adja...? szépen komótosan akár, de terjedni fog, mint a szegénység: egymásra kényszerülünk és nem egymás ellen. Ugye?!
süti beállítások módosítása